Hej!
Från och med nu kommer jag ändra min bloggs syfte. Istället för att enbart skriva om min sjukdom kommer jag skriva om mitt liv som 18 åring som lever med diabetes.

Idag vaknade jag klockan 11:45 och kände mig låg, vilket jag var. Som vissa av er vet så har jag nyss haft feber och därför fått gå på förhöjd basal och inatt vände det, därför jag vaknade låg. Jag åt frukost och sen fixade jag mig, vid 13 tiden mötte jag upp en tjej från vår förening och vi köpte glass och snackade i någon timme. Vi bor i samma ort så det var lätt för oss båda att ta oss till Hardys. Det var jätte trevligt och trevligt att få lära känna nya människor. Jag hade ganska precis ätit frukost och hade därför en del insulin i kroppen, när vi åt glass låg jag på 9 och kunde äta glassen utan matinsulin. Det räckte med att öka basalen till 110% i någon timme. Efter drygt en timme begav vi oss hemåt, jag gick hem till mig och hon till sig. 

Eftersom att det var varmt och skönt ute och jag var på humör för det så gick jag hem, första gången på länge som jag går hem frivilligt. Förbrände en del av glassen på den promenaden och kunde därför stänga av basalen. Dirket när jag kom hem åkte jag, min mamma och min syster och handlade då vi ska ha över folk. Vi kom hem igen vid 17 tiden och påbörjade då matlagningen och började även snacka om mina planer inför valborg. 

Vid 18 tiden dök gästerna upp och jag hade även hunnit bli låg. Jag kunde äta vad jag ville för att få upp det, vi serverade ost, kex och chips. Det är faktiskt skönt när man är låg att kunna äta vad man vill, man får vara som dom andra för en stund och man slipper tänka på insulin och att inte äta för mycket. 
(null)

Till middag blev det grillat, potatisklyfter, sås och sallad. De andra ska ha efterrätt, jag vill inte ha och det har inget med diabetesen att göra. Jag är helt enkelt inte så förtjust i efterätter, brukar dock äta om jag blir bjuden på det hemma hos folk. Beror förstås på vad det är.
(null)

Hoppas ni alla har en trevlig helg! 

Trevligt sällskap

Diabetes En kommentar
Hej!
Från och med nu kommer jag ändra min bloggs syfte. Istället för att enbart skriva om min sjukdom kommer jag skriva om mitt liv som 18 åring som lever med diabetes.

Idag vaknade jag klockan 11:45 och kände mig låg, vilket jag var. Som vissa av er vet så har jag nyss haft feber och därför fått gå på förhöjd basal och inatt vände det, därför jag vaknade låg. Jag åt frukost och sen fixade jag mig, vid 13 tiden mötte jag upp en tjej från vår förening och vi köpte glass och snackade i någon timme. Vi bor i samma ort så det var lätt för oss båda att ta oss till Hardys. Det var jätte trevligt och trevligt att få lära känna nya människor. Jag hade ganska precis ätit frukost och hade därför en del insulin i kroppen, när vi åt glass låg jag på 9 och kunde äta glassen utan matinsulin. Det räckte med att öka basalen till 110% i någon timme. Efter drygt en timme begav vi oss hemåt, jag gick hem till mig och hon till sig. 

Eftersom att det var varmt och skönt ute och jag var på humör för det så gick jag hem, första gången på länge som jag går hem frivilligt. Förbrände en del av glassen på den promenaden och kunde därför stänga av basalen. Dirket när jag kom hem åkte jag, min mamma och min syster och handlade då vi ska ha över folk. Vi kom hem igen vid 17 tiden och påbörjade då matlagningen och började även snacka om mina planer inför valborg. 

Vid 18 tiden dök gästerna upp och jag hade även hunnit bli låg. Jag kunde äta vad jag ville för att få upp det, vi serverade ost, kex och chips. Det är faktiskt skönt när man är låg att kunna äta vad man vill, man får vara som dom andra för en stund och man slipper tänka på insulin och att inte äta för mycket. 
(null)

Till middag blev det grillat, potatisklyfter, sås och sallad. De andra ska ha efterrätt, jag vill inte ha och det har inget med diabetesen att göra. Jag är helt enkelt inte så förtjust i efterätter, brukar dock äta om jag blir bjuden på det hemma hos folk. Beror förstås på vad det är.
(null)

Hoppas ni alla har en trevlig helg!