Jag har efter nästan 6 års tjatande bestämt mig för att testa pump, MEN bara om min läkare går med på att jag får kombinera pump med långtidsverkande. Det finns ett par anledningar till att jag vill det. Den första är för att minimera risken för syraförgiftning (Ketoacidos), går jag enbart på snabbverkandeinsulin som man i normaltsett gör när man har pump och det av någon anledning blir stopp i tillförseln kan jag inom eth par timmar bli riktigt sjuk i Ketoacidos. Jag har haft det 1 gång och det är inget jag vill uppleva igen, det var när jag insjuknade och det höll på i 4 månader!!! Det var plågsamt för det enda jag gjorde var att spy om jag åt en normal portion mat samt magont på det, så jag svalt mig iprincip för att inte spy. Vilket inte skedde mer när jag började ära som en mus. Iallafall har jag långtidsverkande också skyddar det risken eftersom att jag då har insulin i kroppen. Jag måste nästan ha det också eftersom jag tränar cheerleading ich träningarna är 2,5h respektive 2h 15min och jag får bara vara utan pump i 2h om jag enbart går på snabbverkande. Det kanske blir att jag ändå får gå ifrån en stund för att koppla in pumpen sp att jag får i mig lite mer för att det långtidsverkande inte täcker. Men jag har iallafall tänkt prova att ha pumpen på mig under uppvärmningen och se  om det funkar. Dem får ju inte ramla av så att den går sönder eller slangen slits av. Men det ska inte ske.
 
Den pump jag vill ha är Medtronic 640g, det som är bra med den är att det stänger av insulintillförseln när man närmar sig lågt och återupptar insulinet när man kommer upp på normala värden igen. Så jag kommer isåfall få ha en sensor till på mig. En på armen, en på magen och sen nålen till pumpen, kanske I-port också om jag fpr fortsätta använda dem eftersom jag isåfall kommer fortsätta med levemir. Jag hatar nålar och tycker det gör ont att ta insulinsprutorna. 
 
Såhär ser den ut
Det bästa är också att snart kommer det komma Medtronic 670g, skillnaden är att den har ett closed loop system. Den finns tydligen i USA nu.
 

Skaffa pump?

Allmänt Kommentera
Jag har efter nästan 6 års tjatande bestämt mig för att testa pump, MEN bara om min läkare går med på att jag får kombinera pump med långtidsverkande. Det finns ett par anledningar till att jag vill det. Den första är för att minimera risken för syraförgiftning (Ketoacidos), går jag enbart på snabbverkandeinsulin som man i normaltsett gör när man har pump och det av någon anledning blir stopp i tillförseln kan jag inom eth par timmar bli riktigt sjuk i Ketoacidos. Jag har haft det 1 gång och det är inget jag vill uppleva igen, det var när jag insjuknade och det höll på i 4 månader!!! Det var plågsamt för det enda jag gjorde var att spy om jag åt en normal portion mat samt magont på det, så jag svalt mig iprincip för att inte spy. Vilket inte skedde mer när jag började ära som en mus. Iallafall har jag långtidsverkande också skyddar det risken eftersom att jag då har insulin i kroppen. Jag måste nästan ha det också eftersom jag tränar cheerleading ich träningarna är 2,5h respektive 2h 15min och jag får bara vara utan pump i 2h om jag enbart går på snabbverkande. Det kanske blir att jag ändå får gå ifrån en stund för att koppla in pumpen sp att jag får i mig lite mer för att det långtidsverkande inte täcker. Men jag har iallafall tänkt prova att ha pumpen på mig under uppvärmningen och se  om det funkar. Dem får ju inte ramla av så att den går sönder eller slangen slits av. Men det ska inte ske.
 
Den pump jag vill ha är Medtronic 640g, det som är bra med den är att det stänger av insulintillförseln när man närmar sig lågt och återupptar insulinet när man kommer upp på normala värden igen. Så jag kommer isåfall få ha en sensor till på mig. En på armen, en på magen och sen nålen till pumpen, kanske I-port också om jag fpr fortsätta använda dem eftersom jag isåfall kommer fortsätta med levemir. Jag hatar nålar och tycker det gör ont att ta insulinsprutorna. 
 
Såhär ser den ut
Det bästa är också att snart kommer det komma Medtronic 670g, skillnaden är att den har ett closed loop system. Den finns tydligen i USA nu.