Hej,
den senaste veckan har mina insulin injektioner börjat göra ont. Dem gör inte ont på det sättet, utan det svider mer fast det gör ont på ett sätt. Jag vill bara ta bort sprutan och slita av injektionsporten för jag vill inte ta fler sprutor. Men jag måste fortsätta ta dem trots att det glr ont/svider, det kvittar hur ont det än gör, för antingen att det gör ont och jag får leva, eller att jag struntar i dem och dör. Nu kommer säkert bågon och säger "Du dör inte utan insulin" "Ät bättre då så slipper du dessa sprutor". Jo du dör utan insulin, insulinet i sprutan är det som håller mig vid liv idag, och nej jag blir inte av med sjukdomen för att jag äter bättre. Hade det varit så enkelt hade nog ingen haft diabetes typ 1.
 
Trots att det gör ont och tårarna är på väg sitter man där med ett neutralt ansiktsuttryck för att dölja att det faktiskt gör ont. 
 
Jag vet faktiskt inte helt riktigt varför det gör ont, men hag och mamma har olika teorier, antingen kanske det ör för att det är sur vätska som sprutas in, det kan göra ont eftersom att det just är sur lösning. Hade det varit koksaltlösning hade det inte gjort ont eftersom kroppen har det i sig. Den andra teorin är att injektionsporten kanske har hamnat precis vid en nerv så att vätskan slår mot närverna när jag sprutar in det.

När injektionerna svider

Allmänt Kommentera
 
Hej,
den senaste veckan har mina insulin injektioner börjat göra ont. Dem gör inte ont på det sättet, utan det svider mer fast det gör ont på ett sätt. Jag vill bara ta bort sprutan och slita av injektionsporten för jag vill inte ta fler sprutor. Men jag måste fortsätta ta dem trots att det glr ont/svider, det kvittar hur ont det än gör, för antingen att det gör ont och jag får leva, eller att jag struntar i dem och dör. Nu kommer säkert bågon och säger "Du dör inte utan insulin" "Ät bättre då så slipper du dessa sprutor". Jo du dör utan insulin, insulinet i sprutan är det som håller mig vid liv idag, och nej jag blir inte av med sjukdomen för att jag äter bättre. Hade det varit så enkelt hade nog ingen haft diabetes typ 1.
 
Trots att det gör ont och tårarna är på väg sitter man där med ett neutralt ansiktsuttryck för att dölja att det faktiskt gör ont. 
 
Jag vet faktiskt inte helt riktigt varför det gör ont, men hag och mamma har olika teorier, antingen kanske det ör för att det är sur vätska som sprutas in, det kan göra ont eftersom att det just är sur lösning. Hade det varit koksaltlösning hade det inte gjort ont eftersom kroppen har det i sig. Den andra teorin är att injektionsporten kanske har hamnat precis vid en nerv så att vätskan slår mot närverna när jag sprutar in det.