Hej, förra veckan frågade jag ju ifall ni ville ha 2-3 olika inlägg med diabetes, alltså 1 hur det brukar se ut ich 1 där diabetesen visar en av sidorna. Så idag är en sådan dag. Vi kan börja i morse kl 06:15 då jag bytte infusionsset på pumpen eftersom att jag måste göra det idag, och jag hinner inte efter skolan då jag har träning. Vid frukostem låg jag på 8 i blodsockert och Libren visade 10->, åt och låg stabilt fram tills 08:15, alltså 2 timmar efter bytet. Då började jag stiga, först låg jag på 13, sen 14 och då skylle jag korrigera men det gick inte då jag fortfarande hade aktivt insulin kvar i kroppen, så jag ökade basalen istället till 110%. Blodsockret stabiliserades men steg ändå. Efter en stund kunde jag korrigera med bolusen så tog 1E då. Men fortsatte att stiga till 15 och jag började bli torr i munnen, så fick säga till min mentor att jag var tvungen att gå hem eftersom mitt blodsocker stiger och jag får inte ner det och vet inte ifall jag börjar få ketoner då jag bytte pumpset imorse. Sa att jag kommer tillbaka såfort jag fått rätt på det. Jag åkte hem och fick gå hem då ingen kunde hämta mig. Hade 0,2 i ketoner så det är ok, och blodsockret låg då på 10,0. Efter 1 timme skulle jag äta, låg då på 7,7-> och åt Oboy samt två mackor (47g kolhydrater). Tänkte vänta med insulin, vilket var jävligt tur. För när jag hade ätit klart låg jag på 4,9 i blodet. Bara att sänka basalen till 80% och avvakta med måltidsinsulinet. Blir nog ingen återvändo till skolan för mig idag....Hoppas iallafall på träning. Någon lycka kan jag väl ändå få ha idag, eller?!
 
Skulle jag vara jätte känslig för insulin och blodsockret ligger på gränsen till lågt kommer jag bara att titta på, vill inte hamna i insulinkoma.

En av diabetesens sidor

Allmänt Kommentera
Hej, förra veckan frågade jag ju ifall ni ville ha 2-3 olika inlägg med diabetes, alltså 1 hur det brukar se ut ich 1 där diabetesen visar en av sidorna. Så idag är en sådan dag. Vi kan börja i morse kl 06:15 då jag bytte infusionsset på pumpen eftersom att jag måste göra det idag, och jag hinner inte efter skolan då jag har träning. Vid frukostem låg jag på 8 i blodsockert och Libren visade 10->, åt och låg stabilt fram tills 08:15, alltså 2 timmar efter bytet. Då började jag stiga, först låg jag på 13, sen 14 och då skylle jag korrigera men det gick inte då jag fortfarande hade aktivt insulin kvar i kroppen, så jag ökade basalen istället till 110%. Blodsockret stabiliserades men steg ändå. Efter en stund kunde jag korrigera med bolusen så tog 1E då. Men fortsatte att stiga till 15 och jag började bli torr i munnen, så fick säga till min mentor att jag var tvungen att gå hem eftersom mitt blodsocker stiger och jag får inte ner det och vet inte ifall jag börjar få ketoner då jag bytte pumpset imorse. Sa att jag kommer tillbaka såfort jag fått rätt på det. Jag åkte hem och fick gå hem då ingen kunde hämta mig. Hade 0,2 i ketoner så det är ok, och blodsockret låg då på 10,0. Efter 1 timme skulle jag äta, låg då på 7,7-> och åt Oboy samt två mackor (47g kolhydrater). Tänkte vänta med insulin, vilket var jävligt tur. För när jag hade ätit klart låg jag på 4,9 i blodet. Bara att sänka basalen till 80% och avvakta med måltidsinsulinet. Blir nog ingen återvändo till skolan för mig idag....Hoppas iallafall på träning. Någon lycka kan jag väl ändå få ha idag, eller?!
 
Skulle jag vara jätte känslig för insulin och blodsockret ligger på gränsen till lågt kommer jag bara att titta på, vill inte hamna i insulinkoma.