Strax efter frukost for mitt blodsocker upp till 18. Jag låg innan på 6,8 och steg upp till 18, oavsett korrigeringsdoser sjönk jag inte och ketonerna låg på 0,2. Totalt har jag tagit 5,5E i korrigeringsdos samt gått på bandet. Jag börhade sakta sakta sjunka. Just nu ligger mitt blodsocker på 12,6->. Nyss när jag åt och skulle ta insulin upptäckte jag att det var blod på plåstret till I-porten. Kan det vara knappen som läcker insulin? Att jag därför inte fått ner sockret och fått ketoner på 0,2? (Under 0,6 är ok) Jag ska gå och byta nu men får vänta med att dra den andra tills insulinet jag nyss tog har kommit in i kroppen.
 

Läcker knappen?

Allmänt Kommentera
Strax efter frukost for mitt blodsocker upp till 18. Jag låg innan på 6,8 och steg upp till 18, oavsett korrigeringsdoser sjönk jag inte och ketonerna låg på 0,2. Totalt har jag tagit 5,5E i korrigeringsdos samt gått på bandet. Jag börhade sakta sakta sjunka. Just nu ligger mitt blodsocker på 12,6->. Nyss när jag åt och skulle ta insulin upptäckte jag att det var blod på plåstret till I-porten. Kan det vara knappen som läcker insulin? Att jag därför inte fått ner sockret och fått ketoner på 0,2? (Under 0,6 är ok) Jag ska gå och byta nu men får vänta med att dra den andra tills insulinet jag nyss tog har kommit in i kroppen.