Hej alla!
Nu har julen precis varit, som ni vet är det mycket mat och godis under julen. Jag tyckte mitt blodsocker blev bra för att vara under julen, under julaftonen låg jag mellan 4-9! Toppen! Har egentligen pumpen att tacka, utam den hade jag nog varit uppe på 16/17 och vänt. Jag hade iprincip hela tiden förhöjd basal, gick oftast på 110-115%, så fort jag märkte att blodsockret slutat stiga och stabiliserat sig stängde jag av den temporära basalen och landade då på 4-5 lagom till nästa måltid. Dock steg jag snabbt upp till 13 och vände efter att vi ätit godis, men den höjningen gjorde inte så mycket då jag legat perfekt hela dagem och natten! Kan tillägga att jag åt potatis stekt i socker samt sås som det är fett i, höjde basalen och tog 2E ungefär, började äta på 6,2 och landade på 5,8 efter 2 timmar. När jag låg på 5,8 var det lussebullar och pepparkakor, åt en del pepparkakpr och sjönk ner till 4,2 men steg igem till 6-7 vid julklapps utdelningen. Vid julbordet låg jag på 6,2 ungefär och åt ljustbröd och steg därför till 7 och sen var det godis som bestod till största delen av choklad vilket gjorde att jag steg till 13. Men är nöjd ändå, hoppas nyårsblodsckret blir lika bra😉
 

Klarade mig genom julhelgen

Allmänt Kommentera
Hej alla!
Nu har julen precis varit, som ni vet är det mycket mat och godis under julen. Jag tyckte mitt blodsocker blev bra för att vara under julen, under julaftonen låg jag mellan 4-9! Toppen! Har egentligen pumpen att tacka, utam den hade jag nog varit uppe på 16/17 och vänt. Jag hade iprincip hela tiden förhöjd basal, gick oftast på 110-115%, så fort jag märkte att blodsockret slutat stiga och stabiliserat sig stängde jag av den temporära basalen och landade då på 4-5 lagom till nästa måltid. Dock steg jag snabbt upp till 13 och vände efter att vi ätit godis, men den höjningen gjorde inte så mycket då jag legat perfekt hela dagem och natten! Kan tillägga att jag åt potatis stekt i socker samt sås som det är fett i, höjde basalen och tog 2E ungefär, började äta på 6,2 och landade på 5,8 efter 2 timmar. När jag låg på 5,8 var det lussebullar och pepparkakor, åt en del pepparkakpr och sjönk ner till 4,2 men steg igem till 6-7 vid julklapps utdelningen. Vid julbordet låg jag på 6,2 ungefär och åt ljustbröd och steg därför till 7 och sen var det godis som bestod till största delen av choklad vilket gjorde att jag steg till 13. Men är nöjd ändå, hoppas nyårsblodsckret blir lika bra😉